Úrovně

Stručný přehled úrovní a moje osobní ohodnocení každé úrovně (čím nižší, tím lepší). Zveřejněný čas je pouze odhadovaný na základě mé hry. V závorce jsou uvedeny počty nepřátel z původní verze Painkillera. Můžete si všimnout, že ve většině úrovní je v HD verzi o pár desítek nepřátel víc.


 

Kapitola I

První kapitola se vyznačuje lehkými, krátkými a nijak rozsáhlými úrovněmi. Nepřátelé jsou snadno zabitelní a jen málokdo z nich je schopen útočit na dálku. Úrovně spojuje motiv náboženství, neboť všechna místa, která projdete s ním úzce souvisejí. Již během této kapitoly získáte čtyři zbraně, ale munice do některých funkcí (konkrétně Zmrazovač a Granátomet) se vyskytuje je vzácně.


 

1. Výcvik

0. Výcvik

Vůbec první úroveň je pro samotnou kampaň nepovinná, ale rozhodně doporučuji si ji zahrát, neboť nabízí možnost získat kartu. V úrovni se naučíte ty největší základy – pohyb, střelbu, sběr zlata, duše, munice… Samotná úroveň představuje nádvoří jakéhosi paláce.
Hodnocení – 4

Nepřátelé – 6
Herní doba – 05:00


 

2. Hřbitov

1. Hřbitov

Hřbitov je vůbec první úroveň a hned přichází s tajemným nepříliš přivětivým prostředím, které by sedlo více hororové střílečce než ryzí akci. Painkiller se však vyznačuje jen lehce hororovým nádechem, nikoli budováním atmosféry. Celý hřbitov se skládá ze dvou větších prostranství. Na tom prvním je vstupní brána a na druhém kostel. Z obou pak vedou cesty k větším hrobkám.
Hodnocení – 3

Nepřátelé – 185 (150)
Herní doba – 35:00


 

3. Katedrála

2. Katedrála

Katedrála působí dost velkolepým a monstrózním dojmem. Především hlavní místnost stavěná do tvaru kříže je velice působivá. Kromě toho jsou zde podzemní prostory s pohřebními komorami a dvě křídla. Jedno z nich je hodně poničené a podlaha je rozpadlá. Katedrála se vyznačuje tím, že se zde nachází miniboss.
Hodnocení – 2

Nepřátelé – 164 (128)
Herní doba – 30:00


 

4. Átrium

3. Atrium

Zajímavá úroveň vynikající především prostou, leč líbivou architekturou. Kromě několika chodeb a chodbiček jsou zde dvě nádvoří s podloubím, kde se nachází několik menších místností. Dále tu je také patro (nad podloubím), kam je možné se dostat po schodišti. Hlaví část komplexu patří prostorné svatyni. Přibližně polovina úrovně se odehrává na nádvořích.
Hodnocení – 2

Nepřátelé – 188 (188)
Herní doba – 25:00


 

5. Enkláva

4. Enkláva

Typická finálová úroveň kapitoly – velká aréna. Ta je v první kapitole stylizovaná do podoby hřbitova s chaoticky rozmístěnými náhrobky. Uprostřed je zřícenina větší krypty.
Hodnocení – 3

Nepřátelé – 1 (1)
Herní doba – 05:00



 

Kapitola II

Druhá kapitola už nabízí pouze tři úrovně, z toho jednu finálovou. Prostředí je mnohem modernější a na pohled přívětivější. Ani těmto úrovním nechybí velkolepost ale již ne strohost z první kapitoly.


1. Opera

5. Opera

Opera se od předchozích úrovní odlišuje na první pohled přívětivým prostředím. Hlavní sál s balkony a jevištěm je to nejzajímavější, co může nabídnout. Kromě toho zde jsou menší sály a schodiště která zdobí obrazy s ne vždy veselými motivy. Do operního sálu se postupně dostanete přes kotelnu a požární schodiště, ale budete se moci procházet i po balkonech ze kterých je pěkný pohled dolů na jeviště. Úrovně v této kapitole působí vesměs mnohem moderněji než ty v první.
Na okraj zmíním, že při tvorbě této úrovně se tvůrci původního Painkillera inspirovali Vídeňskou státní operou a to hlavně co se týče hlavního sálu s jevištěm.
Hodnocení – 3

Nepřátelé – 166 (151)
Herní doba – 35:00


2. Nádraží

Nádraží

Nádraží je rozlehlá úroveň se spoustou velkých místností. Kromě nástupiště s vlaky tu jsou i sklady, pokladny a také kanalizace. Stropy jsou proskleny a většina úrovně je tak za velkého světla.
Hodnocení – 4

Nepřátelé – 290 (266)
Herní doba – 35:00


3. Věž

Alastorova věž

Věž má kromě přízemí tři patra. Dole je věž rozšířena a uprostřed jsou do kruhu postaveny magické sochy. Tato aréna je zajímavá hlavně zničitelností jednotlivých podlaží věže – cesta dolů je vcelku strmá a až nebezpečně rychlá.
Hodnocení – 4

Nepřátelé – 1 (1)
Herní doba – 05:00



Kapitola III

Třetí kapitola je první kapitolou, která představuje úroveň z BooH. Ale celkem opět nabízí jen tři úrovně včetně finálové.


1. Orientální palác

8. Palác

Tato úroveň se rozkládá na velkých placech často spojených s vchodem do jiných budov. Orientální architektura výrazně odlišuje tuto úroveń od většiny ostatních. Značné části paláce především sloupy, menší zdi a některé budovy jsou poničeny. Při pohledu z ptačí perspektivy by bylo jasně patrné, že celá úroveň je vlastně obdélník a hráč prochází z jednoho užšího konce na druhý, aniž by jedenkrát změnil směr.
Hodnocení – 4

Nepřátelé – 359 (357)
Herní doba – 45:00


2. Sirotčinec

Sirotčinec

Velice povedená úroveň na začátek. Budova sirotčince je ukryta v bažinách a zahalena hustou mlhou. Ke vchodu vede cesta po dřevěných schodech. V sirotčinci jsou samozřejmě pokoje pro děti, velká knihovna, pokoje s hračkami, škola, kuchyně a také je tu ze sklepa cesta do hrobky. Vnitřek budovy je úplně ve tmě.
Hodnocení – 1

Nepřátelé – 140 (73)
Herní doba – 30:00


 

3. Bažina

Bažina

Bažina je velice malá úroveň, vlastně vůbec nejmenší z celé hry. Je zde pouze malý kamenitý ostrůvek a všude kolem se rozprostírá smrtící bažina. Za ní jsou neprostupné stromy.
Hodnocení – 4

Nepřátelé – 1 (1)
Herní doba – 05:00



Kapitola IV

Závěrečná kapitola představuje už jen úrovně z BooH. Oproti původní verzi stoupá počet nepřátel zhruba o 100 kusů, což předznamenává těžké a dlouhé bitvy. Obtížnost je zkrátka vysoká.


1. Bláznivý park

Bláznivý park

Zábavní park tak trochu jinak. Místo běžných atrakcí jsou zde kolotoče na elektrických křeslech, jízda na dřevěných konících při sekání kotoučové pily, bazén s kyselinou a další „atrakce.“ Celým parkem vede horská dráha, na které se dokonce projedete.
Hodnocení – 1

Nepřátelé – 224 (144)
Herní doba – 25:00


 

2. Koloseum

12. Koloseum

Koloseum je velice temná úroveň. Odehrává se převážně ve spletitých chodbách v podzemí. Tam jsou jak cely, bazény, velké sály, ale tak i nebezpečné pasti. Venku je pochopitelně typická kruhová aréna.
Hodnocení – 4

Nepřátelé – 472 (371)
Herní doba – 50:00


 

3. Země Stínů

Země stínů

Jedna z nejatmosféričtějších úrovní, ostatně finální úrovně už takové bývají. Tady je jakýsi vzdušný ostrov, kde jsou trosky budov, jež vypadají jako pokroucené postavy. Navíc zde hustě prší a je tu mlha.
Hodnocení – 3

Nepřátelé – 1 (1)
Herní doba – 05:00



 

Bonus

Bonusové úrovně jsou souborem speciálních úrovní, které fungují nad rámec samotné kampaně. Některé úrovně jsou již v základní hře, jiné se přidávaly do hry v rámci patchů během speciálních akcí – Vánoce, Halloween,… Každá z těchto úrovní je zcela samostatná a lze ji hrát kdykoli (až na Továrnu), přičemž počáteční zbraňový arzenál se mění a obvykle je možné nacházet další zbraně přímo na mapě. Pouze v jedné úrovni, konkrétně v Továrně, která jako jediná byla součástí původní verze hry, lze získat kartu. Ostatní úrovně žádné karty neobsahují.


 

1. Továrna

Továrna

Továrna je přístupná až po dokončení kampaně.

Továrna se rozkládá na poměrně velké ploše, ale většina komínů, nádrží a můstků je nepřístupná. Přesto je prostředí poměrně nepřehledné kvůli všem konstrukcím a kontejnerům. Na první pohled vypadá továrna opravdu velkolepě.
Je s podivem, proč tvůrci vybrali jako bonusovou úroveň právě Továrnu. V podstatě nevyniká v ničem.
Hodnocení – 4

Nepřátelé – 365 (361)
Herní doba – 45:00


 

2. Katedrála – Konkláve

15. Katedrála - Konkláve

Upravená katedrála, respektive pouze její výřez a to hlavní sál tvaru kříže. Veškerý boj se tak odehraje v jediné místnosti. V katedrále monstra volí papeže a zpočátku jsou mírumilovná. Hráč může vybrat mezi dvěma přerostlými mnichy svého oblíbence a druhého nechat upálit. Na postoji monster ke hráči to však nic nezmění a obě strany budou útočit nejprve jedna na druhou a poté i na hráče, nezávisle na jeho volbě.
Hodnocení – 2

Nepřátelé – 140
Herní doba – 10:00


 

3. Hřbitov – Halloween

Hřbitov - Halloween

Halloweenská verze Hřbitova má oproti té běžné řadu změn. Především jiný ansábl nepřátel zahrnující nově i šašky a všechny tři druhy spratků. Některá monstra mají změněný vzhled aby odpovídali Halloweenu – tedy dýně, čarodějné oblečky atd. V úrovní se vyskytují vydlabané dýně, které je třeba ničit. V některých se totiž ukrývají lízátka, jejichž sběr otevírá cestu dál. Samotná úroveň je také mírně poupravená a místo některých hrobek se objevují nejrůznější pasti od točících se kolotočů až po dýně šlehající plameny.
Hodnocení – 3

Nepřátelé – 186
Herní doba – 35:00


 

4. Nádraží – Vánoce

Nádraží - Vánoce

Vánoční verze Nádraží je výřez klasické úrovně. Dostupné jsou téměř všechny prostory až na pár závěrečných místností. Stejně jako u jiných tematických úrovní i tentokrát je ansábl monster odděn ve vánočním – obleky Santa Clause, sobí rohy, andělská křídla…
Hodnocení – 4

Nepřátelé – 248
Herní doba – 35:00


 

5. Sirotčinec – Velikonoce

Velikonoční vajíčka

Velikonoční verze Sirotčince využívá jen minimum z původní mapy. Drtivá většina úrovně je zcela nová a odehrává se na ostrůvcích obklopených smrtící bažinou, jež jsou navzájem propojeny teleporty. Na každém ostrůvku je k vidění nějaká socha bosse a na každém ostrůvku je nutné nalézt velikonoční vajíčka pro postup dál.
Hodnocení – 3

Nepřátelé – 153
Herní doba – 15:00


 

6. Laboratoř

19. Laboratoř

Laboratoř vypadá zvenku jen jako nějaké skladiště, ale uvnitř se nachází moderní vybavení. Uvnitř je také cesta do kanalizace. Úroveň se vyznačuje prostornými, leč poněkud prázdnými místnostmi.
Hodnocení – 3

Nepřátelé – 190 (173)
Herní doba – 30:00


 

7. Město na vodě

20. Město na vodě

Město je obklopeno kolem dokola vodou a skrz něj vede také pár kanálů – jednoznačně se tvůrci inspirovali Benátkami, což je patrné i na architektuře.
Hodnocení – 2

Nepřátelé – 267 (249)
Herní doba – 40:00

Příspěvek byl publikován v rubrice PHD - Úrovně a jeho autorem je admin. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář