P: Resurrection

Resurrection

2009 – Štafetu přebralo malé vývojářské studio z Rakouska. Parta poloprofesionálů zařídila výrazný kvalitativní pokles série. Sázku na hrstku novinek a jiný styl hraní pohřbívá zabugovanost a celková lacinost hry.

Resurrection je další díl Painkillera a též první ze série nikoli druhé, ale snad rovnou čtvrté jakosti. Příběh je tentokrát o Billovi, což je zabiják, který při své poslední akci omylem zlikviduje nejen sebe ale i autobus plný nevinných lidí. Skončí pochopitelně ve známém očistci, kde se snaží převzít vládu anděl Ramiel a démon Asgaroth. Pravděpodobně je tento díl zasazen až po událostech v Overdose, ale není zde o předchozích dílech žádná zmínka. Příběh je poměrně chabá záležitost, ale alespoň je výpravěn zajímavým způsobem – komixem ala Max Payne.

Grafika prodělala dvě větší vylepšení. Prvním je dynamické osvětlování – rakety, elektro a další projektily vytvářejí kolem sebe světelnou stopu. Dále zde jsou efekty hustého deště a větru. Přibylo pár nových modelů a textur, ale není jich mnoho. Bohužel v modelech a texturách je ve hře samotné mnoho chyb. Někdy textury chybí, jindy je možné propadnout skrze mapu apod. Aby toho nebylo málo, občas nejde načíst uložená pozice ani spustit hra. A to nemluvím o plejádě chyb a nedodělků. Zkrátka je zde mnoho nepříjemných bugů, které výrazně snižují celkový dojem. No, co si budeme namlouvat – tvůrci to zkazili a to tak brutálně až je to k vzteku. Takhle zabugovaná hra se jen tak nevidí. Přitom koncept tohoto Painkillera má velký potenciál, neboť představuje jiný styl hraní založený na pomalém postupu a silně atmosférických úrovní. Je zajímavé prodírat se úzkými tunely, procházet starými polorozpadlými domy, či překonávat veliké propasti, jenomže hra, která je přeplněná bugy a nedodělky nedokáže vtáhnout hráče do ponuré atmosféry. Je prima sledovat horskou scenérii s vodopády, jenže když vidíte, jak tekoucí voda problikává červenými čtverečky, je to v háji. A při chůzi temným údolím se nemůžete nechat pohltit působivým lijákem, protože si říkáte, kdy hra zase spadne. Zkrátka Resurrection mohl být důstojným pokračováním PK, kdyby si tvůrci dali záležet na optimalizaci a vychytání všech bugů a chyb.

Zbraně jsou použity z Painkillera, ale najdete zde alespoň jednu novou. Její funkce jsou však velice podobné některých jiným zbraním, čili opět jen nedotažený pokus o novinku. Nových nepřátel je zde jen pár, přibližně deset, což opravdu není mnoho. Zbylá monstra, která potkáte jste již mohli vidět v předchozích dílech. Vzhledem k pouhým šesti úrovním vás čeká jen jeden boss. Ano – pouze šest úrovní a jeden boss.

S kartami je to ještě mnohem horší. Najdete zde pouze jednu novou kartu (stříbrnou). Ostatní karty jsou staré známé, ale alespoň, že vesměs hodně dobré. V rámci systému karet dochází ještě k jedné změně – můžete mít na úroveň zakoupené jen dvě (jednu stříbrnou a jednu zlatou). Zase ale lze použít zlaté karty 3x za úroveň.

Jak bylo řečeno, Resurrection nabízí pouze 6 úrovní! Zní to strašně, když si vezmete, že i BooH jich měl deset, což bylo pro přídavek podobného formátu adekvátní počet. Nicméně úrovně v Resurrection jsou velice rozsáhlé. Některé jsou tak velké, že zahrnují i více než 600 nepřátel a dohrát je, může trvat až dvě hodiny. Tudíž je herní doba mnohem větší, než se na první pohled zdá. Také již nedochází k tak častému uzavírání prostor jako u předchozích dílů. To někdy umožňuje postupovat vícero cestami. Nápad je to dobrý, ale design úrovní je ošklivý a navíc engine nedokáže vykreslit příliš velká prostranství. Zkrátka se konečně ukazuje omezenost PK enginu a tvůrci Resurrection se mu nedokázali přizpůsobit. Opět vás čekají různá místa. Dostanete se do rozlehlých hor, opuštěného města či na pobřeží moře. Boj s bossem svedete právě v úrovni u moře, která je jinak běžnou úrovní s monstry, ale na konci je onen boss. Kdo by se chtěl crcat s novou úrovní, že?

Resurrection je mnohem horším dílem než ty předchozí. Je to katastrofa, prostě hnus, kterému chybí asi tak rok vývoje. Vzhledem k všudypřítomným chybám, slabšímu designu úrovní a pouze hrstce nových prvků tento díl sotva zaujme nové hráče a ty staré odradí. Vydrží masochisté a fanoušci PK a i ti si budou místy zoufat. Dříve než kdy jindy se dohrání Painkillera stává spíše výzvou, než zábavou. Painkiller jako značka měl velmi dobré jméno… až doteď.


 

Profil
Počet úrovní – 6
Počet nových zbraní – 1 (2 funkce)
Počet nových nepřátel – přes 5 druhů
Počet bossů – 1
Odhadovaná délka – 7 hodin
Moje hodnocení – 35%

Napsat komentář