P: Redemption

Redemption

2011 – Tak vypadá absolutní dno série. Regulérní pokračování od nových tvůrců z řad amatérských modderů mění styl hry do natahované řeže bez špetky vkusu a nápadu.

Začalo to jako modifikace a skončilo jako ždímačka peněz. Redemption měl být skutečně původně jen modifikací jiného dílu, ale nakonec se stal plnohodnotným placeným pokračováním, protože vydělat prachy chce přece každý a tak se vesele razí myšlenka, že i ta největší ubohost se má zpeněžit, vždyť on si ji nějaký blbec koupí. A tak vznikl Eggtooth tým tvořený hrstkou fanoušků a vznikl již pátý regulérní díl Painkiller universa. Jaký má příběh? No, příběh je vlastně textík valící se po obrazovce a říkající cosi ve smyslu, že propojí všechny předchozí díly, aby to vypadalo jako opravdové pokračování.

Tentokrát hrajete jak za Daniela tak za Beliala a zbraňový arzenál je tak největší ze všech předchozích dílů. Nové zbraně však nečekejte a též nečekejte, že ty staré zbraně budete po mapách nacházet – máte je hezky od začátku a vzhledem k náplni hry vám bude většina k ničemu, neboť valící se hordy řadových nepřátel v malé aréně je to jediné, co vás čeká a ne každá zbraň má masový potenciál ničení. Nejsou tu takřka žádní noví nepřátelé (jen boss a má pouze jiné vlastnosti). Styl hry se oproti předchozím dílům opět posunul jinam a to do naprostého masakru, kdy pomalu v každé místnosti pozabíjíte na stovku monster.

Ani žádné nové karty nečekejte. Ty které vyhrajete patří k těm nejlepším ze všech a úkoly pro jejich vyhrání také nejsou nijak těžké. Tak aspoň že tak.

Úrovně jsou menší než většina jiných a je jich pouze 6, což je ve výsledku zhruba tříhodinová čistá herní doba. V úrovních navzdory jejich krátkosti potkáte kvanta nepřátel. Obvykle vás čeká v každé úrovní kolem 1000 nepřátel, což je opravdu mnoho. Určitě si rychle všimnete, že tyto úrovně jsou poměrně přehledné a neobsahují žádné složité prostory, což je dáno tím, že jde o upravené multiplayerové úrovně! Ano, autoři nebyli schopní ani vytvořit novou úroveň! To pouze vzali starou – tam přihodili spínač nepřátel, tu přidali zeď, jinam zase dali checkpointy a nakonec tam plácli hromadu nábojů. Obvykle se za to neplatí (fan báze Painkillera tvoří podobné předělávky zadarmo), ale proč nerazit silně kapitalistickou teorii zmíněnou na počátku, vždyť k čemu je vděčný hráč, když z něj nevyždímu ani euro? Zpátky k úrovním – dostanete se do velkého hradu, podzemí, katedrály a dalších. Všechno je hnusné a bez sebemenšího nápadu. Dá se říci, že žádná úroveň neobsahuje nic co by stálo za to si ji zahrát. A boj s bossem opět svedete na konci běžné úrovně, jak tomu bylo u minulého dílu.

V rámci patche byla do hry přidána druhá epizoda, čítající pouhopouhé 2 úrovně. Jejich kvalita je opět žalostná a tentokrát na konci této miniepizody není ani žádný boss. Ať tak nebo tak, počet úrovní se vyhoupl na 8 a herní doba se natáhla o cca hodinu.

Je tedy jasné, že Redemption nepřináší nic nového a jsou dvě možnosti jak ho budete vnímat – ti, co nic neplatili se budou smát nad hloupostí samotné hry a budou se smát i důvěřivým blbečkům, co za to zaplatili. No a ti blbečci, mezi které se řadím i já, budou smutnit nad tím, že vzali pár stovek korun a hodili je do kanálu. Redemption je totiž opravdu naprostým dnem série – lacinou budgetovkou, která srovnání s prvními díly série stěží snese.


 

Profil
Počet úrovní – 8
Počet nových zbraní – 0
Počet nových nepřátel – 0
Počet bossů – 1
Odhadovaná délka – 5 hodin
Moje hodnocení – 15%

Napsat komentář